اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

راه‌اندازی برنامه ملی برای آموزش تیم واکنش اضطراری هسته‌ای و پرتویی

سازمان فدرال نظارت بر انرژی هسته‌ای اعلام کرد که پروژه “برنامه ملی برای آموزش تیم واکنش اضطراری هسته‌ای و پرتویی” (تهيأ) را با همکاری وزارت کشور راه‌اندازی کرده است.

هدف این پروژه، ساخت و تقویت ظرفیت‌های امارات متحده عربی در زمینه شرایط اضطراری هسته‌ای یا پرتویی در تمام بخش‌های مربوطه در کشور است و آموزش 3000 نفر از اعضای تیم‌های واکنش اضطراری شامل دفاع مدنی، وزارت کشور، وزارت دفاع و سایر نهادها را در دوره‌ای از جولای 2024 تا ژوئن 2025 در بر می‌گیرد.

این برنامه بر اساس استانداردهای ملی آموزش تیم واکنش اضطراری هسته‌ای و پرتویی که توسط سازمان فدرال نظارت بر انرژی هسته‌ای با همکاری مرکز ملی صلاحیت‌ها، وابسته به وزارت آموزش و پرورش توسعه یافته است، اجرا می‌شود. این استانداردها موضوعات مختلفی مانند فیزیک پرتوی، کشف پرتوی و حذف آلودگی پرتویی را در بر می‌گیرد. این برنامه مدارک و گواهی‌های رسمی را به تمام کارکنان در زمینه‌های مختلف واکنش و مدیریت شرایط اضطراری هسته‌ای و پرتویی در کشور ارائه می‌دهد.

“برنامه ملی برای آموزش تیم واکنش اضطراری هسته‌ای و پرتویی” یکی از پروژه‌های تحولی در چارچوب توافق‌نامه‌های عملکرد نهادهای دولتی در سال‌های 2023-2024 است که به عنوان پروژه‌های ویژه کشور را به سمت آینده سوق می‌دهد و رقابت‌پذیری آن را افزایش می‌دهد.

مدیر کل سازمان فدرال نظارت بر انرژی هسته‌ای، کریستر ویکتورسون گفت: “ساخت و تقویت ظرفیت‌های کارکنان در شرایط اضطراری، عنصر اساسی برای تضمین واکنش به موقع به هر وضعیت اضطراری است، به منظور حفاظت از مردم و محیط زیست. این برنامه نقش مهمی در ساخت این ظرفیت‌ها، با همکاری شرکای ما و استفاده از تجربیات عملی آن‌ها در زمینه‌های مربوطه ایفا می‌کند، تا مهارت‌های لازم برای مقابله با شرایط اضطراری هسته‌ای و پرتویی را به دست آورند.”

سازمان فدرال نظارت بر انرژی هسته‌ای پیش‌بینی می‌کند که برنامه “تهيأ” به ساخت و تقویت ظرفیت‌های ملی برای مقابله با هرگونه وضعیت اضطراری هسته‌ای یا پرتویی احتمالی کمک خواهد کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا